A 87 éves nagypapa úgy döntött, hogy elérkezett az idő, hogy beszerezzen egy 300 lóerős autót, amely végre megadja neki azt az izgalmat, amit mindig is keresett.


Az idős autórajongó életének során csupán kétajtós kupék és kabriók sorát birtokolta, de a szívét rabul ejtette egy ötajtós japán hot hatch varázsa, amelynek egyszerűen nem tudott ellenállni.

A San Diego-i születésű, 87 esztendős vietnámi veterán nemrégiben boldogan ült be legújabb büszkeségébe, egy vadonatúj Toyota GR Corollába. Az autó különlegessége, hogy nyolcfokozatú automata váltóval van felszerelve, és a veterán fehér színben álmodta meg magának, így még inkább kiemeli az autó sportos vonalait.

Herb Stern autós kalandjai egy szívhez szóló történet, hiszen első járműve egy 1931-es Ford Model A Coupé volt, amelyet 1953-ban csupán 75 dollárért szerzett meg. Ez a klasszikus darab igazi időutazásra hívta őt. Később egy 1941-es Ford Coupé került a birtokába, ami csúszó kuplungjával és füstölő motorjával igazi kihívás elé állította. A következő lépés egy MG TD volt, amely sajnos szintén sorsára jutott, de Herb nem adta fel. Ezt követően érkezett egy Triumph TR3, valamint számos más, az Egyesült Államokban népszerű importautó, amelyek mind hozzájárultak a szenvedélyes autós történetéhez.

A japán hot hatch lenyűgöző 1,6 literes turbómotorral bír, amely 304 lóerőt produkál és 400 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ez a kis szörnyeteg mindössze 4,9 másodperc alatt éri el a 97 km/h sebességet, míg végsebessége 230 km/h-ra nő. Hern autója számos figyelemre méltó extrával van felszerelve, mint például a váltó-olajhűtő, a kiegészítő vízhűtő, a szélvédőre vetített kijelző, a szénszálas tető, valamint a matt fekete, 18 colos felniszett. Az idős amerikai úr akkor került a figyelem középpontjába, amikor januárban megosztotta vásárlása részleteit egy GR Corolla-tulajdonosokból álló Facebook-csoportban.

"Nem tudom felfogni, mi történt azzal a poszttal. Amikor megosztok valamit, általában körülbelül tíz reakciót kapok. Ez viszont már több mint 1800 ember tetszését nyerte el, és rengetegen jelezték a támogatásukat. Elképesztő!"

Herb inspiráló bejegyzése felkeltette a csoport többi idős autós tagjának figyelmét, és arra ösztönözte őket, hogy osszák meg saját élményeiket. Az egyikük, egy 76 éves férfi, büszkén mesélte, hogy "még mindig bőven megállja a helyét a fiatalok között, és képes őket megelőzni a pályanapokon". Egy másik hozzászóló, egy 74 éves hölgy, elmesélte, hogy "a gyerekeim azt hitték, megőrültem, amikor beszereztem ezt a hatsebességes autót. Igazán szórakoztató, amikor te vagy az első a piros lámpánál, és egy csapat fiatal srác áll melletted. Annyira mulatságos!"

Az idős úr felesége sem éppen hétköznapi autóval büszkélkedett, hiszen egy Volkswagen Golf GTI-t irányított. Nemrégiben azonban a pár úgy határozott, hogy csupán egyetlen négykerekűt tartanak meg. "A GTI jó volt, de nekem többre volt szükségem" – mesélte a férfi. "Bár imádom a GR Suprát, az nem igazán alkalmas a mindennapi életre. Így elkezdtem azon tűnődni, milyen autót választhatnék, ami egyszerre praktikus és élvezetes." Végül a GR Corolla lett a válasz a keresésére.

Herb már korábban is megvásárolta volna a GR Corollát, de a 2025-ös modellévben tervezett automata váltó debütálására várt.

Mivel egész életében autó- és motorrajongó volt, ugyanolyan lelkesedéssel beszél a GR Toyotákról, mint a Lotus Europájáról, amelynek a története igazán különleges. Egy csempésznek köszönheti, aki több hasonló Lotust juttatott be az Egyesült Államokba. Végül az angol sportkocsi egy portlandi kereskedőhöz került, aki nem is volt tisztában vele, hogy mit árul. Mikor Herb átvette tőle az Európát, szinte azonnal jöttek a nehézségek.

Az egész műszerfal francia nyelven kommunikált. Amint útnak indultam, a motor azonnal túlmelegedett. Amikor Oregonból érkezve átléptem Kalifornia állam határát, egy rendőr megállított, mert kíváncsi volt, mit is csinálok éppen! Úgy tűnik, végül ő volt az, aki az oregoni rendszámokat felrakta az autóra.

Herb első új autója egy gyönyörű Alfa Romeo Giulia Spider volt, fehér színben, piros belsővel. Később számos háromajtós Volkswagen Golf GTI, az elsőtől a negyedik generációig, és egy Audi TT következett. Közben volt még egy Austin Healey-je, egy Lotus Elanja, egy másik Alfája, egy korai, V6-os Ford Caprija és egy Porsche 911 Carrerája is.

Tehát az úriember már régóta a volán mögött ül, és ezúttal is csak annyit kívánunk neki, hogy az elkövetkező kilométerek balesetmentesen teljenek e csodás autó volánja mögött.

Related posts