A vihar következtében Debrecenben leállt a tömegközlekedés, így az utasoknak alternatív megoldásokat kellett keresniük az utazásuk lebonyolítására.


Kedd délután piros riasztást rendeltek el Magyarország keleti területein, különösen Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyék egyes járásaiban. A Magyar Államvasutak tájékoztatása alapján fakidőlések miatt a Debrecen-Nyíregyháza és a Debrecen-Mátészalka vonalszakaszokon 10-20 perccel megnövekedett menetidővel kell számolni.

Korábban beszámoltunk arról, hogy piros riasztást adtak ki kedd délután Magyarország keleti felére, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye több járására. A HungaroMet műszere Debrecenben 130 kilométer per órás sebességű szelet mért, a következő órákban hevesebb zivatarokra kell számítani, az ezeket kísérő szél, jégeső is jelentős kockázatot jelent.

A zivatarok a vasúti közlekedésben is komoly fennakadásokat okoznak. A MÁV közleményében felhívja a figyelmet arra, hogy a Debrecen-Nyíregyháza, valamint a Debrecen-Mátészalka szakaszon 10-20 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, mert Debrecen és Apafa között fakidőlés miatt csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok.

A megisholavonat.info, amely nem egy hivatalos vasúti térképszolgáltatás, arról számol be, hogy a térség vonatai közül csupán öt jármű képes tartani a menetrendet. A késések széles skálán mozognak, 8 és 30 perc között változva.

A keddi viharos időjárás következtében Debrecenben 14 órától felfüggesztették a közösségi közlekedést, így a város összes autóbusz-, troli- és villamosvonalán szünetel a szolgáltatás. Ezt a helyi DKV közlekedési társaság tájékoztatta az MTI-ot.

A 1-es villamosvonalon a járatok kizárólag a Nagyállomás és a belváros között közlekednek. A Nagyerdő irányába a villamosokat pótló autóbuszok biztosítják az utasok számára. Fontos megjegyezni, hogy ezek az autóbuszok nem állnak meg az Aquaticum megállóhelyen – áll a tájékoztatásban.

A Keleti pályaudvar, amely hazánk egyik legforgalmasabb csomópontja, tegnap komoly fennakadásokat élt át, mivel sem vonatokat nem indítottak, sem nem érkeztek. Az utasok, akik a helyszínen várakoztak, döbbenten tapasztalták, hogy semmiféle tájékoztatást nem kaptak a helyzetről. Később a MÁV válaszolt érdeklődésünkre, és megerősítette, hogy a problémát végül sikerült megoldani, így a vasúti közlekedés ismét zavartalanul folytatódhatott.

Cikkünk megjelenését követően megpróbálták a téves információk áradatával megkérdőjelezni az írásunk hitelességét, erről közleményt is közzétettek közösségi platformjaikon. Azonban a kommentelők soraiból is többen jelezték, hogy ők is tapasztaltak leállásokat. Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője pedig figyelmeztetett arra, hogy ha Kőbánya felsőn megszűnik a vasúti közlekedés, az gyakorlatilag a Keleti pályaudvart is érinti - kivételt képezve a győri vonal.

Related posts