Kérjük, azonnal távolítsa el ezt az e-mailt, amennyiben hasonlót kapott, mivel csalók próbálnak hozzáférni a pénzéhez.

A csalók újabb kreatív taktikával próbálnak átverni bennünket. Nézd meg, melyik e-mailre érdemes különös figyelmet fordítani!
Korábban a 168.hu is beszámolt már arról, hogy a csalók mennyire változatos módszerekkel próbálkoznak. A legtöbbször nagy cégek vagy éppen szolgáltatók nevével próbálnak visszaélni. Gyakori, hogy a Netflix vagy éppen az MVM nevében keresik fel a gyanútlan áldozatot, és különféle trükkökkel próbálnak pénzt kicsalni. Most a Spotify nevében támadnak, számolt be róla a Dívány.
Újabb adathalász-támadás terjed a Spotify nevében, mivel a csalók fizetési problémára hivatkozva próbálnak meg bankkártyaadatokat kicsalni gyanútlan felhasználóktól. A gyanús e-mail szerint az "utolsó fizetési kísérlet" sikertelen volt, és a címzettet arra sürgetik, hogy 48 órán belül frissítse fizetési adatait, különben elveszíti Premium előfizetését.
A feladó e-mail címe nem a hivatalos @spotify.com domainhez kapcsolódik. A "Fizetési adatok frissítése" gomb valószínűleg egy adathalász weboldalra irányít. A sürgető és fenyegető tónus klasszikus pszichológiai manipulációs módszer, amelyet az áldozatok nyomás alá helyezésére használnak.
Íme néhány kreatív ötlet, hogyan védheti meg a pénzét:
A 168.hu korábbi beszámolója alapján Magyarországon folyamatosan emelkedik a kibercsalások száma és azok kifinomultsága, ugyanakkor a lakosság tudatossága is egyre inkább fejlődik. Egy friss kutatás eredményei szerint 2024 tavasza óta a személyesen érintettek aránya 56%-ról 59%-ra nőtt, míg a csalások áldozatává válók aránya 10%-ról 15%-ra emelkedett. A felmérés rámutat, hogy az emberek egyre jobban képesek észlelni a csalásra utaló jeleket: a személyes adatok megszerzésére irányuló kísérleteket már 79% gyanúsnak tartja, ami jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 67%-hoz képest. Hasonló javulás tapasztalható a sürgető hangnem (51%-ról 59%-ra) és a rosszul megfogalmazott, helyesírási hibákkal teli szövegek (61%-ról 69%-ra) észlelésében is.
Az adatok alapján a legelterjedtebb csalási módszerek között szerepel a telefonon való megkeresés, amely az esetek 44%-át teszi ki. Ezen kívül a csalók gyakran alkalmazzák az SMS-üzeneteket és a megtévesztő e-maileket is, mindkettő 42%-os arányban fordul elő. Továbbá, az online piactereken keresztül történő hamis weboldalakra való irányítás is jelentős problémát jelent, hiszen ez a módszer a bejelentett esetek 21%-át teszi ki.