A Mazda bemutatta legújabb, beszélgetős városi kisautóját, amely egyedülálló technológiájával és stílusával hódít. Az új modell nem csupán egy jármű, hanem egy interaktív társ, amely képes párbeszédet folytatni a vezetővel, így élménnyé varázsolva a város


A Ford 90-es évekbeli kisautóját, a Kát idéző újdonsággal állt elő a Mazda - mesterséges intelligenciával gazdagított városi törpét hozott a japán gyártó.

Jelenleg a Japán Mobilitási Kiállítás pezsgő eseményei zajlanak, ahol a Toyota lenyűgöző újdonságai - köztük egy Rolls-Royce rivális luxusautó, egy futurisztikus hatkerekű jövőbusz, valamint az új Corolla - mellett a helyi gyártók is igyekeznek felhívni magukra a figyelmet.

Az új márkalogó mellett a Mazda például egy városimini-tanulmányt, a Vision-X Compactet is leleplezett. A kompakt kifejezés ne tévesszen meg senkit, egészen apró autóról van szó.

A Mazda2 modellje a kisebb autók kategóriájába tartozik, és formavilágában, főként a hátsó részt nézve, markánsan felidézi a Ford Ka első generációját, amely 1996-ban debütált.

Térjünk vissza a méretekhez: az új koncepcióautó hossza 3825 mm, szélessége és magassága 1470 mm, míg a tengelytáv 2515 mm. Ez azt jelenti, hogy 10 centiméterrel rövidebb a korábban említett Mazda2-nél, és a tengelytávja is 5,5 cm-rel kevesebb.

A fekete kerékívek és a harmonikusan illeszkedő panorámatető elegáns megjelenést kölcsönöznek ennek a járműnek, míg a belső tér szándékosan letisztult, minimalista dizájnt követ. A zárt frontrész és a takart felnik árulkodnak arról, hogy ez a kisautó egyértelműen villanyautóként készült. Az orrát díszítő megvilágított embléma csipetnyi izgalmat ad a megjelenéshez, míg a vezető számára a mesterséges intelligencia integrációja új dimenziókat nyit meg a vezetési élményben.

Kattints a képre, és fedezd fel a galériát!

A kisautónak nincs saját infotainment-rendszere, ugyanis a Mazda szerint - legalábbis ebben a kategóriában biztosan - az emberek saját okostelefonjaikat használják, ugyanakkor "barátként", utastársként beépítették az MI-t, mely igyekszik majd valódi kapcsolatot kiépíteni a vezetővel, olyanokat mond majd például, hogy "szép besorolás" vagy épp egy korábban említett kávézóhoz kínál látványos utat. Az MI a Mazda állítása szerint figyeli és kiismeri majd a vezető hangulatát, idővel annak megfelelő zenei lejátszólistákat is ajánl, de persze képes "befogni" is, ha úgy látja, nincs itt az ideje a csevegésnek.

Jelenleg a Google Assistant teljesít szolgálatot a kis Mazdában, de a jövőbeni tervek között szerepel, hogy fokozatosan átállnak a sokkal természetesebb és gördülékenyebb kommunikációra képes Geminire.

Related posts