Elkann nem hoz döntést, Vasseur még kap lehetőséget a Ferrarinál: új fejezet nyitására készül a "kétarcú" csapat - F1VILÁG.HU


Idén viszont minden megfordult: a McLaren előnye 352 pontra nőtt, és a Ferrari már nem is a második, hanem a Mercedes mögött a harmadik helyen áll a tabellán.

A szingapúri kudarcot követően a csapaton belül feszültségek és gyengeségek bukkantak fel, amelyek messze túlmutatnak Fred Vasseur által kidolgozott rendszer "kisebb problémáin". A hátralévő szezon során nem valószínű, hogy személyi változásokra kerüljön sor, de Maranellóban már most gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsák az információáramlást a gyár és a versenypálya között, amely jelenleg távol áll a kívánt harmóniától.

A helyzetet jól tükrözi, hogy a Ferrari "két lelke" - a versenypályán dolgozó mérnökök és a maranellói fejlesztőcsapat - egyre inkább eltávolodik egymástól a technikai döntések terén. Az ebből adódó kompromisszumok hozzájárultak az SF-25 gyenge teljesítményéhez, amelyet sem Leclerc, sem Hamilton nem tudott a lehető legjobban kiaknázni.

A technikai vezető, Loïc Serra feladata lesz, hogy újra egységbe kovácsolja a csapatot. Szingapúrban például a szimulációk biztató adatokat mutattak, de az autó hasmagasságával kapcsolatos kísérletek során gyorsan kiderült, hogy az SF-25-ös a "kopólemez" kopása miatt illegális lehetett volna, így a csapat kénytelen volt kompromisszumokat kötni. Ez végül extrém beállításokhoz és kiszámíthatatlan autóviselkedéshez vezetett. Hamilton és Leclerc pedig fékproblémákkal küzdött a verseny során, mert a fékrendszer hűtése nem volt megfelelő a Marina Bay-i körülményekhez.

A csapaton belüli kritika célkeresztjébe Matteo Togninalli, a pályamérnökök vezetője került, akit sokan kemény stílusúnak, de rendkívül kompetens szakembernek tartanak. Bár vannak, akikkel rendszeresen összetűzésbe kerül, pozíciója nincs veszélyben, és a szezon végéig a Ferrari meghatározó alakja marad.

A Ferrari a tőzsdei visszaesés és a Capital Markets Day utáni negatív visszhang miatt az elmúlt hetekben inkább a hallgatást választotta.

John Elkann elnöktől nem várható drasztikus lépés, a csapat filozófiája most: "vesztes csapatot sem érdemes kapkodva megváltoztatni."

A háttérben már gőzerővel folyik a 678-as projekt, amely nem más, mint a Ferrari 2026-os versenyautója. Az új szabályrendszer bevezetése új távlatokat nyithat meg Maranellóban. Elkann és Vasseur szándéka, hogy a következő időszak előtt megerősítsék a stabilitást és a belső struktúrát, ezzel megalapozva a csapat jövőbeli sikereit.

A Ferrari gondjai nem műszaki, hanem szervezeti jellegűek. A vezetőség most tapasztalt szakemberek bevonásával próbálja megerősíteni a kulcsterületeket, hogy a csapat a lehető legjobban készüljön fel a 2026-os "nulláról induló" szabályrendszerre. A kulcsszó: türelem.

Related posts