Pécs városában egy impozáns légibázis megvalósítása, mint országos teherkikötő, izgalmas lehetőségeket nyithatna meg. A reptér fejlesztésével nemcsak a helyi gazdaság fellendítésére, hanem a regionális logisztikai központtá válására is esélyt kapna. A mod

Miközben a menetrendszerinti járatok számára egy időre véget értek az utazások, egy izgalmas és ambiciózus hasznosítási terv bontogatja szárnyait a pécsi légikikötő körül. A reptér új lehetőségek kapujává válhat.
Sajtóinformációk alapján jelenleg hazánk második teherforgalmi légikikötőjének lehetséges helyszíneit kutatják, és a potenciális jelöltek között szerepel Sármellék, Kecskemét, Debrecen, valamint a főváros környéki repülőterek. Érdekes módon, a pécsi reptér neve is felvetődött a diskurzus során. A szükségességét egy új országos cargobázisnak a Ferihegyi repülőtér kapacitásának telítettsége indokolja, hiszen annak bővítési lehetőségei meglehetősen korlátozottak. Jelenleg a helyzet még bizonytalan, de az Index.hu forrásai szerint a kormány várhatóan néhány hónapon belül kiírja az új reptér koncessziós pályázatát. Ugyanakkor a pécsi repülőtér hátrányai között a logisztikai elszigeteltségét emeli ki a fővárosi lap, azonban az utóbbi években ezen a téren számos fejlődés és változás ment végbe, és a jövőben is várhatóak további fejlesztések.
Számos közlekedési innováció és fejlesztés zajlik jelenleg, amelyek célja a közlekedési rendszerek hatékonyságának növelése és a fenntarthatóság elősegítése.
Pécs közelében, Mohácson egy új nemzetközi kikötő építése van folyamatban, amely már autópályán is könnyen megközelíthető. A kormány 80 milliárd forintos támogatást biztosít a mohácsi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésére, ezzel megnyitva az utat kelet felé, és közelebb hozva az alföldi régiót, ahol például Szeged városában a BYD, a világ legnagyobb elektromos autógyára épül. Pécstől nyugatra, Barcs irányába már zajlanak az M60-as autópálya Szigetvár felé történő folytatásának előkészületei, valamint a Szigetvár és Kaposvár közötti gyorsforgalmi útnak is. Emellett a baranyai megyeszékhely mellett egy 600 hektáros ipari park kialakítása is folyamatban van, ahova gépipari és autóipari befektetők érkezésére számítanak. Ez az UniNext Innovációs Program keretében megvalósuló projekt jelentős hatással lehet a térség gazdasági fejlődésére.
2021-ben az állam többségi részesedést szerzett a repülőteret üzemeltető gazdasági társaságokban, miután a pécsi önkormányzat egy részét közel egymilliárd forintért megvásárolta. A vásárlás mögött rejlő szándékok között valószínűleg a Paksi Atomerőmű bővítése is szerepet játszott, hiszen a repülőtér az építkezés logisztikai igényeit is kielégíthetné. Azonban az orosz-ukrán háború miatt ennek a projektnek a jövője is bizonytalanná vált. Tavaly ugyan elindultak a menetrendszerinti járatok Pécsről, de a valóságban ezek inkább kampánycélokat szolgáltak, mintsem a régió közlekedési igényeit.