Russell lenyűgöző teljesítményt nyújtott a pole pozícióban Szingapúrban, míg Verstappen ügyesen megelőzte a McLaren versenyzőit.
Max Verstappen a harmadik szabadedzés után nem tudta megnyerni az időmérőt Szingapúrban, de ennek ellenére van oka az örömre, hiszen mindkét McLarent sikerült megelőznie. A pole pozíciót végül George Russell szerezte meg, aki a Q3-ban két kiemelkedő kört futott.
A harmadik szabadedzésen Lewis Hamilton, aki megúszta a büntetést, rögtön az első mért körének első kanyarját rontotta el. Nem ő volt az egyetlen, aki nehezen indította a napot, ugyanis Oscar Piastri is hasonló sorsra jutott. Az ausztrál versenyzőt Alex Albon engedte el az egyes kanyar bukóterében, ám ennek következtében furcsa módon azonnal sárga zászlók kezdtek el lengetni, ami tönkretette Piastri körét, hiszen kénytelen volt lelassítani. Végül a bokszba hajtva új gumikat vételezve próbálkozott újra a pályán.
Ekkor a legjobb időt Verstappen futotta (1:30,317), őt követték Bearman, Russell, Hamilton, Norris, Alonso, Hadjar, Leclerc, Colapinto és Sainz a legjobb tíz között. Közben Piastri mellett Antonelli is hibázott, és Sainz feltartása miatt neki sem volt még mért köre.
A Ferrari csapata, ellentétben másokkal, nem váltott új gumikészletre egyetlen mért kör után sem, és ennek megvolt a következménye: Hamilton és Leclerc révén felugrottak Verstappen mögé, megszerezve a 2. és 3. helyet. Ám ez a pozíció csak ideiglenesnek bizonyult, mivel Hadjar, aki az egész hétvégén kirobbanó teljesítményt nyújtott, egy 1:30,214-es körrel hamarosan átformálta a rangsort, és átvette a vezetést.
Piastri az új gumiszett ellenére csupán a hatodik legjobb időt futotta, de Norrist így is több mint egy tizedmásodperccel sikerült megelőznie. A brit azonban nem adta fel, és ismét a pályára lépve 1:29,932-re csökkentette a legjobb időt.
A Szingapúri pálya állapotának folyamatos javulása miatt senki sem dőlhetett hátra a hajrá közeledtével. Ezt Antonelli teljesítménye is alátámasztotta, hiszen az olasz versenyző 3 perccel a verseny vége előtt két lila szektort és egy új egyéni rekordot futott, amivel a második helyre ugrott, mindössze 1 tizedmásodperccel lemaradva Norris mögött.
Bő egy perccel a verseny vége előtt Lewis Hamilton átvette a vezetést egy lenyűgöző 1:29,765-ös idővel, amit senki sem tudott megdönteni. Eközben Pierre Gasly az Alpine-jával a 11-es kanyarban megállt. A francia versenyző ügyesen félrehúzódott a pálya szélén, így a döntéshozók egy sima sárga zászlót lengettek – elkerülve a duplázást, ami lényegében azt jelentené, hogy a hátul érkezőknek meg kell szakítaniuk a körüket. Ennek ellenére a sárga zászló hatása sok versenyzőre érezhetően rányomta a bélyegét, hiszen a lassítás elkerülhetetlen volt számukra.
A kiesők listája végül nem hozott különösebb meglepetéseket: Bortoleto, Stroll, Colapinto, Ocon és Gasly követték egymást a búcsúzók sorában. Ezzel szemben Yuki Tsunoda az utolsó körében bravúrosan megszerezte a 10. helyet, így felkapaszkodott az utolsó pozícióból.
A Q2-t ennek megfelelően néhány perccel elhalasztották, hogy a felügyelőknek elegendő idejük legyen a helyzet alapos áttekintésére, mivel a sárga zászlós szakaszon senki sem sértette meg a szabályokat. Végül úgy határoztak, hogy Bortoletót, Hülkenberget, Tsunodát és Russellt az időmérőt követően vizsgálják meg, így a verseny alatt senki sem kapott büntetést.
A Q1 végeredménye:
A második szakasz kezdetét egy apró zavaros közjáték szakította meg: az FIA bejelentette, hogy helyi idő szerint 21 óra 31 perckor indul a Q2. Azonban a bokszutca végén a lámpa nem váltott zöldre, így a várakozásokkal ellentétben végül 21:32-kor indult újra a verseny.
Noha a Q1-et Hamilton zárta az élen, az igazán nagy nyertesnek Verstappen bizonyult, ő volt ugyanis az egyetlen pilóta, aki csak egy szett gumit tett fel, így megspórolt egy vadonatúj garnitúrát a folytatásra. Ezután a Q2-t a hétvége addig legjobb idejével, 1:29,747-tel nyitotta, amit senki nem tudott megdönteni az első próbálkozások során.
A legközelebb a hollandhoz Antonelli került (alig több mint 7 századot kapott), de a 2-es kanyar levágásáért törölték a körét, így a 0,076 másodpercet kapó Piatri állt a második helyen a már kicsivel kevesebb mint 2 tizedre levő Hamilton előtt. A hétszeres világbajnok mögött Norris, Hadjar, Alonso, Russell, Sainz, Hülkenberg és Bearman volt az első tíz sorrendje ekkor, azaz Antonelli mellett sem Tsunoda (12.), sem Leclerc (13.) nem állt továbbjutó helyen. Utóbbinál erről az tehetett, hogy míg az első mért körében elvette a gázt egy hiba miatt, a másodikban csúnyán lekoccolta a falat a 14-es kanyarból kifelé, amivel időt veszített.
A végső rohamokat Antonelli indította el, és annak ellenére, hogy a hármas kanyarból kifelé megcsúszott, ezzel majdnem nekicsapva a falnak a Mercedesével (1:29,649), mégis át tudta venni a vezetést. Mögötte azonban Russell érkezett, aki 87 ezredmásodperccel gyorsabb kört futott. Verstappen, aki szintén javította az idejét, nem tudta megverni ezt a teljesítményt, és a friss gumik ellenére is mindössze egy századdal maradt el a brit pilótától.
Ami a két McLarent illeti, Norris jött előbb és a 6. helyről feljött a 4.-re, 14 ezreddel Piastri elé, aki csupán egy századot tudott lefaragni az idejéből. A papajaszínű autókat a kiesést elkerülő Charles Leclerc követte a 6. helyen, mögötte pedig Hamilton, Hadjar, Alonso és Bearman jutott még be a Q3-ba.
A verseny végén a kiesett versenyzők listáján sorrendben Hülkenberg, Albon, Sainz, Lawson, valamint a záró szakaszban pályára egyáltalán nem lépő Tsunoda szerepelt.
A második negyedév zárójelentése:
Russell lenyűgöző teljesítménnyel indította a sort, hiszen 1:29,165-ös időt futott, még úgy is, hogy egyszer a falat is megérintette. Az igazi jelentősége ennek a körnek akkor vált nyilvánvalóvá, amikor a többi versenyző is sorra megérkezett, és egyikük sem tudott még csak a közelébe sem férkőzni a brit remekelésének. A legjobban Verstappen teljesített, de ő is 0,175 másodperccel maradt el, míg Piastri a 3. helyen már 0,359 másodperces hátrányt mutatott.
Mögötte Antonelli, Norris, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Bearman és Alonso volt ekkor a további sorrend.
A hajrára Verstappen és Piastri léptek ki utolsónak, miközben Norris nem akarta a végére hagyni a saját körét. Így róla már korán kiderült, hogy nem harcolhat a pole-ért: az első szektorban több mint 2 tizedmásodperc hátrányt szenvedett el Russelltől, majd a középső szektorban sikerült lefaragnia másfél századot. Az utolsó szektorban azonban rontott, így csupán 21 századot tudott javítani, és nem tudott előrébb lépni.
Leclerc-nek ezután a javítás sem jött össze, mert elhibázta az utolsó kanyart, míg Russell 7 ezredet lefaragott a maga idejéből. Antonelli szintén nem javított és maradt a 4., Hamilton pedig igen, de feljebb ezzel nem lépett.
Ekkor már csupán Verstappen képviselte a veszélyt Russell ideje szempontjából, de a végén visszavett a gázt, így Russell karrierje során már hetedik alkalommal állhat a pole pozícióból vasárnap. Mögötte Verstappen, Piastri, Antonelli és Norris zárták a sort, ami azt jelenti, hogy a holland sikeresen megelőzte mindkét McLaren pilótát. Ennek köszönhetően jó esélye van arra, hogy a holnapi versenyen tovább csökkentse a hátrányát az összetett versenyben.




