A Wizz Air téves információkkal látta el több ezer utasát – Üdvözlet Magyarország!


Kaptál az utóbbi időben üzenetet a Wizz Airtől? Érdemes alaposan megnézni, hogy valóban tőlük származik-e!

A Wizz Air tájékoztatása szerint technikai probléma következtében téves információ került kiküldésre ügyfeleiknek egy járat késéséről. Az MTI-hez eljuttatott közleményükben arra kérik az utasokat, hogy ne vegyék figyelembe ezt az emailt.

A Wizz Air magyar légitársaság több ezer utast érintő meglepetéssel szolgálhatott, amikor téves e-mailt küldött ki. Az üzenetben, amely váratlanul érkezett, a társaság bocsánatot kér a járatok késéséért, amelyet "üzemeltetési problémák" okoztak. A levélben a következő szöveg olvasható: "Teljes mértékben megértjük, hogy milyen nehézségekkel járhatott a járat késése, amely előre nem látható események következtében történt, és őszinte sajnálatunkat fejezzük ki az Ön utazási terveit érintő kellemetlenségek miatt."

Akár több százezer egykori utasnak is kiküldhették a meglepő beismerést függetlenül attól, hogy van-e élő foglalásuk, vagy hogy akár utaztak-e volna az elmúlt hónapokban a Wizz Air légitársasággal. Nyilván azokat érintik legrosszabbul az e-mailek, akik valóban utaznak, így nem tudhatják, hogy komolyan kell-e venni a figyelmeztetést.

A cég közleményében felhívta a figyelmet az érintettekre, ugyanakkor a közeljövőben utazókat egyénileg is értesíteni fogják a járataikkal összefüggésben. "Technikai hiba következtében a Wizz Air ügyfelei számára tévesen küldtek ki egy tájékoztatót egy járat késéséről. A légitársaság arra kéri az utasokat, hogy ezt az üzenetet ne vegyék figyelembe" - olvasható a közleményben. "Azok az utasok, akik a közeljövőben repülnek a légitársasággal, különös figyelmet kapnak a Wizz Air ügyfélszolgálatától, és már értesítést is kaptak, vagy a közeljövőben fognak kapni a járataik állapotáról."

A cég felhívta a figyelmet arra, hogy a Wizz Air ügyfelei emellett a légitársaság weboldalán, a Flight status menüpont alatt, illetve a Wizz Air applikációjában is követni tudják a járatukkal kapcsolatos legfrissebb információkat a kiindulási pont és a célállomás megadásával.

A légitársaság szívből sajnálja a kellemetlenségeket, amelyeket a hiba okozott, és elnézést kér minden érintett utastól.

Nemrégiben napvilágot látott, hogy a Wizz Air részvényei jelentős mértékben csökkentek, miután a társaság bejelentette, hogy profitja drámai módon visszaesett. A G7 hírei szerint csütörtökön a Wizz Air részvényei soha nem látott mértékben zuhantak egyetlen nap alatt: a szerdai záróár, amely 16,69 fonton állt, közel 28%-os esést szenvedett el a friss eredmények közzététele után.

Váradi József vezérigazgató elsősorban a hajtóművekkel kapcsolatos problémákra hívta fel a figyelmet, hiszen a társaság egy időszakban olyan új gépeket szerzett be, amelyek Pratt & Whitney által készített hajtóművekkel voltak felszerelve. Ezek a hajtóművek azonban anyaghibák miatt hosszadalmas ellenőrzésekre és javításokra szorulnak.

"A Wizz Air a kedvező makrokörnyezet ellenére sem tudja növelni a profitját. Az olajár nyomott szinten van, az euró-dollár árfolyam is pozitívan alakult az üzemanyagköltség szempontjából. De rettentően nagy mértékben növekszik az üzlet, amin változtatnia kellene a cégnek: kényelmesebb pozíciót teremtenének maguknak, ha lassabban bővülnének" - mondta a G7-nek a Concorde elemzési üzletágvezetője, Bukta Gábor.

A vezérigazgató januárban a Reutersnek nyilatkozott, és megemlítette, hogy a hajtóműproblémák még két-három évig kihívást jelentenek, ami eltér a korábbi, rövidebb időkeretekről tett megállapításoktól. Most, a Bloombergnek adott interjújában azt hangsúlyozta, hogy 2027 lehet az az év, amikor végre jelentős előrelépést tapasztalhatunk ezen a téren.

A légitársaság korábban egy különleges sajtótájékoztatón osztotta meg a nyári csúcsidőszakra való felkészülésének részleteit. Céljuk, hogy az utasok a lehető legkevesebb késéssel és járattörléssel találkozzanak, így élményeik zökkenőmentesebbek legyenek.

A légitársaság az utóbbi években számos figyelemfelkeltő kezdeményezésével hívta fel magára a figyelmet. Négy évvel ezelőtt a hírekben arról lehetett olvasni, hogy megpróbálták átvenni az EasyJetet, majd 2023-ra megfogalmazták ambiciózus céljaikat a különösen nagy hatótávolságú (XLR) repülőgépek üzembe helyezésével kapcsolatban. Mostanra pedig már átadták az első gépet ebből a korszerű típusból.

Hivatalos előrejelzést egyelőre nem adott ki a Wizz Air 2026-os pénzügyi évre, ami szintén aláássa a befektetői bizalmat. A vállalat az elmúlt év legrosszabbul teljesítő európai légitársasága a tőzsdei árfolyam alapján.

Related posts