Újra itt van egy régi nagy kedvencünk - a közösségi média robbanásszerűen megnövelte az iránti keresletet!

A termelők szinte képtelenek lépést tartani a folyamatosan növekvő kereslettel.
Az Egyesült Államokban a 2000-es évek óta folyamatosan csökkent a túró fogyasztásának mértéke, azonban ez a népszerű tejtermék még mindig jelen van az amerikai étkezések palettáján. Az átlagos amerikai évente körülbelül egy kilogrammot fogyaszt belőle, ami csupán a fele annak a mennyiségnek, amit 1975-ben ettek. Sokak szerint a túró népszerűsége a múlt század ötvenes éveinek diétás trendjeihez és nagyszüleik konyhai hagyományaihoz köthető. Azonban a TikTok-on megjelenő kreatív receptek és gasztronómiai őrület újra felfedezte ezt a klasszikus alapanyagot, így ismét a figyelem középpontjába került.
A fiatalok, akik a fehérjedús táplálkozásra fókuszálnak, új, izgalmas felhasználási lehetőségeket fedeztek fel a túró számára, ezáltal a korábban háttérbe szorult tejterméket igazi internetes szenzációvá avanzsálták.
A Circana piackutató cég adatai szerint a június közepével zárult egyéves időszakban 20 százalékkal nőttek a túróeladások az Egyesült Államokban az előző évhez képest. Hasonló, 17 százalékos növekedést mértek 2023-ban és 2024-ben is. Susan Morris, az Albertsons élelmiszerlánc vezérigazgatója szerint a számok magukért beszélnek: "Kétszer is ellenőriznem kellett a számokat, de a túró az egyik kimondottan gyorsan növekvő kategória".
A hobbiszakácsok találékony receptjeikkel próbálják meg formálni a túrónak azt a különös textúráját, amely sokak számára ismeretlen - fotó: pexels.com
Az Organic Valley vállalatnál több mint 30 százalékkal bővültek az eladások az év első felében. "Olyan gyorsan fogy, hogy nem győzzük gyártani" - mondta Andrew Wastrich marketingmenedzser a CNN-nek. A Good Culture márka, amelynek termékei gyakran szerepelnek TikTok-videókban, szintén robbanásszerű keresletnövekedést tapasztal. "A fogyasztók telefonálnak, levelet írnak, posztolnak azt kérdezve, hol lehet kapni a termékeinket. Nem tudjuk kielégíteni az őrült kereslet" - mondta Jesse Merrill alapító-vezérigazgató.
A túró népszerűsége nem csupán a magas fehérjetartalmának és az alacsony cukormennyiségének köszönhető. Az IDFA statisztikái alapján az Egyesült Államokban egyre nő a tejtermékek egy főre jutó fogyasztása, ami szintén fontos szerepet játszik ebben a kedvező trendben.
A hobbiszakácsok leleményessége révén a túró különleges, sokak számára szokatlan textúráját igyekeznek újraértelmezni. 2023 tavaszán a TikTokot elárasztották a kreatív fagylaltkészítési ötletek, mint például az epres sajttorta ízélménye, a banánkrémes pite különlegessége, vagy a bogyós-banános pite sokszínűsége. Mindegyik recept a túró sokoldalúságát ünnepli, új dimenziókat nyitva a desszertek világában.
Ma már szinte minden elképzelhető formában találkozhatunk vele, a Buffalo csirkeszárny öntetétől a bageleknél át egészen a kekszekig. A gyártók is igyekeznek saját receptötleteikkel meglovagolni a trendet, ezzel tovább erősítve a túró népszerűségét.
Jelenleg a gyártási kapacitás bővítése jelenti a legnagyobb akadályt, amely nem oldódik meg egyik napról a másikra: az új üzemek tervezése, felszerelése és elindítása időigényes folyamat. A túró kedvelőinek így türelemmel kell lenniük - kivéve, ha a TikTok nem hoz elő egy újabb ételtrendet a közeljövőben!
Forrás: CNN
Természetesen! Íme egy egyedi változat: Képforrás: pexels.com